Huisregels
In onderstaand reglement vindt u de belangrijkste huisregels die binnen ons hotel gelden. Wij vragen u deze regels te respecteren en te accepteren voor uw en onze veiligheid.
Algemene regels:
- Blijf in geval van brand kalm. Meld brand direct en/of sla de dichtstbijzijnde handbrandmelder in.
- Verlaat bij een algemeen brandalarm direct het pand.
- Op diverse plaatsen binnen het hotel hangen camera’s. Eenieder die zich in ons hotel bevindt, stemt toe in het maken van opnames. Bij calamiteiten en/of incidenten kunnen deze opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan derden.
- Het hotel is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van uw bezittingen.
- De directie, de eigenaar van deze locatie en/of personen die voor het hotel werkzaam zijn, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel en/of materiële dan wel immateriële schade, die bezoekers van de locatie mochten ondervinden.
- Alle aanwijzingen van medewerkers van het hotel, die verband houden met de huisregels dienen te worden opgevolgd. Opmerkingen kunt u bij de bedrijfsleiding melden.
- Bij calamiteiten aanwijzingen volgen van het personeel van het hotel.
Het is verboden om:
- Nooduitgangen te gebruiken als er geen brand is.
- Eigendommen van het hotel mee te nemen buiten het gebouw. Bij het moedwillig beschadigen van eigendommen van het hotel kan men aansprakelijk gesteld worden voor reparaties- en/of vernieuwingskosten.
- Verdovende middelen te nuttigen, gebruiken, verhandelen of bij zich te hebben (dit geldt ook voor slagroompatronen / lachgas)
- Overlast te veroorzaken voor een ander in of om het hotel o.a. middels harde muziek, onhebbelijk gedrag of door lawaai van welke aard dan ook.
Voor geluidsoverlast tussen 22:00 en 07:00 hanteren wij een zero tolerance beleid.
- De kamer te bezetten met meer dan het aantal personen waarvoor gereserveerd is.
- Te roken (waaronder, maar niet uitsluitend wiet en tabak) en/of vapen op de kamer. Indien wij constateren dat er toch gerookt wordt op de kamer zijn wij genoodzaakt u te verzoeken het hotel te verlaten. Wij hanteren een zero tolerance beleid. Daarnaast rekenen wij een minimale schoonmaak boete van 200,-.
- Bepaalde versiering te gebruiken in de kamer zoals bijvoorbeeld confetti.
- Kaarsen/wierook aan te steken op de kamers in verband met het brandalarm en brandgevaar. (Het beveiligingssysteem wordt direct geactiveerd).
- De kamer te huren op uw naam zonder dat u zelf in de kamer verblijft.
- Fietsen mee te nemen in de kamer.
Schade, aansprakelijkheid en toegang
- Aansprakelijkheid bij schade: De gast is volledig aansprakelijk voor alle door hem/haar of medereizigers veroorzaakte schade aan kamer, inventaris of hotel eigendommen, ongeacht of deze opzettelijk of per ongeluk is ontstaan.
- Meldplicht schade: Schade dient direct na constatering door de gast te worden gemeld bij de receptie of het hotelmanagement. Het niet melden van schade kan leiden tot aanvullende maatregelen.
- Kosten professionele reiniging/herstel: Indien schade niet met reguliere schoonmaak kan worden verholpen, worden de kosten van professionele reiniging, reparatie of vervanging volledig aan de gast doorberekend.
- Voorafgaande betaling bij vastgestelde schade: Bij constatering van schade behoudt het hotel zich het recht voor om onmiddellijke betaling van de geschatte herstelkosten te eisen voordat verdere toegang tot het hotel of de kamer wordt verleend.
- Deactiveren toegangscode: Zolang de verschuldigde kosten niet zijn voldaan, kan de toegangscode tot het hotel en/of de kamer tijdelijk worden gedeactiveerd.
- Verbod op eigen herstel door gasten: Het is niet toegestaan dat gasten zelf schoonmaak- of herstelwerkzaamheden uitvoeren aan hotelinventaris.
- Verplaatsen van inventaris: Het verplaatsen van bedden of andere vaste inventaris zonder toestemming van het hotel is niet toegestaan en kan worden aangemerkt als schade of risico op schade.
- Ontbinding verblijf bij overtreding: Het hotel behoudt zich het recht voor om bij overtreding van huisregels, het veroorzaken van schade of bij discussie over aansprakelijkheid de verblijfsovereenkomst per direct te beëindigen.
- Toegang na betaling: Ook na voldoening van de schadevergoeding behoudt het hotel zich het recht voor om, indien het vertrouwen is geschaad of verdere problemen worden verwacht, de gast alsnog de toegang te weigeren en het verblijf te beëindigen zonder restitutie van resterende nachten.
- Verzekering gast: Schade kan mogelijk worden verhaald via de aansprakelijkheidsverzekering (WA) van de gast; dit doet echter geen afbreuk aan de verplichting tot directe betaling aan het hotel.
- Geen restitutie bij beëindiging wegens overtreding: Bij beëindiging van het verblijf wegens overtreding van huisregels of schade ontstaat geen recht op terugbetaling van reeds betaalde bedragen.
Hotel de Slapende Hollander is gerechtigd om u het hotel te laten verlaten bij het niet naleven van de huisregels en daarbij het volledige reserveringsbedrag in rekening te brengen.